תפריט
יהודה זיסאפל
אלינא גורביץ’

אלינא גורביץ’ מכהנת כנגנית הראשית (קונצרטמייסטר) של התזמורת הקאמרית הישראלית משנת 2012.

אלינא גורביץ’ מופיעה כסולנית ברחבי העולם. מקדישה את חייה המקצועיים לנגינה בהרכבים קאמריים, בפרט בהרכבים המבצעים מוסיקה עכשווית ומוסיקה ישראלית, בקונצרטים ובפסטיבלים בינלאומיים בארץ ובחו’’ל, בהם: הפסטיבל למוסיקה קאמרית באילת, פסטיבל “וונד-ססיל” בדנמרק, פסטיבל למוסיקה מודרנית בגראץ, אוסטריה, פסטיבל מוסיקה מוחרמת בלינץ, אוסטריה, ״קארניארמוני״ באיטליה.

אלינא מופיעה בקביעות בהרכבים קאמריים בסדרות החשובות בארץ, בין השאר בסדרה הקאמרית של מוזיאון תל אביב, בסדרה הקאמרית 11:11 בצוותא תל אביב, בחוג למוסיקה קאמרית בחיפה, בסדרה הקאמרית באוניברסיטה המורמונית בירושלים, בסדרה הקאמרית בפקולטה למוזיקולוגיה בירושלים.

אלינא היא היוצרת, המנהלת האמנותית והמרצה של סדרת הקונצרטים הקאמריים ״קולאז׳״. הסדרה שאומצה ע״י תרבות לישראל משלבת דיסציפלינות חוץ מוסיקאליות שונות על בימת המוסיקה הקלאסית בשילוב הנחיה המנגישה את היצירות ומעוררת להאזנה מושכלת.

בעונת 2015-2016 אלינא כיהנה ככנרת ראשית בשניים מבתי האופרה המובילים בעולם. בית האופרה המלכותי של מדריד (תיאטרו ריאל) ובית האופרה של ולנסיה (פלאו דה לס ארטס) מייסודו של לורן מאזל.

משנת 2014 אלינא נמנית עם סגל ההוראה של וילה מוסיקה בגרמניה. במסגרת זו, היא מעבירה מדי שנה כיתות אמן לסטודנטים מצטיינים מכל העולם ומופיעה עם סגל ההוראה והסטודנטים בקונצרטים קאמריים ברחבי גרמניה.

אלינא גורביץ’ כיהנה כנגנית ראשית בתזמורת “מוסיקה אירופה” (איטליה) בשנים 2008 -2001 ובתזמורות הסימפוניות של אלבורג ושל אודנסה (דנמרק) בשנים 2009-2008.

ב2008 הופיעה אלינא כסולנית בקונצרט חגיגי אשר התקיים בארמונו של נשיא איטליה (הקוויראנאלה) ושודר בשידור חי ברחבי העולם. במעמד זה זכתה באות הוקרה על תרומתה לתרבות איטליה מטעם נשיא פרובינציית רומא.

אלינא בוגרת תואר שני מהאקדמיה למוזיקה בירושלים בכיתתו של הכנר חגי שחם.

הופיעה בכיתות אמן בפני הכנרים אייזק שטרן, אידה הנדל, עברי גיטליס, יצחק פרלמן ושלמה מינץ.

ניגנה תחת שרביטם של המנצחים: זובין מהטה, דניאל ברנבוים, מנדי רודן, יואל לוי, וויליאם אדינס, דאגלס בויד, ג׳ון נלסון, ניקולה לואיזוטי.

אלינא זכתה בפרס ראשון בתחרות המוסיקה הקאמרית בירושלים ובפרס ראשון בתחרות למוסיקאים צעירים בוינה. עוד זכתה ב״מענק היצירה״ היוקרתי בשוויץ ובמלגות הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל, וקרן תרבות חיפה.

אלינא מנגנת בכינור פ.גליאנו מאוספו של מר יהודה זיספאל – קרן עמותת רד.

קטעים להאזנה
String quartets by Dror Binder & Yaniv Kerem
23rd "Sounds in the Desert" Festival