תפריט
יהודה זיסאפל
נתנאל פולק

הויולן הישראלי נתנאל פולק עוסק בפעילות מוסיקלית ענפה ורב סגנונית בארץ ובעולם. בתחום המוסיקה העתיקה הוא משמש ויולן ראשי בתזמורת הבארוק של האיחוד האירופי ותזמורת הבארוק ירושלים, וחבר באנסמבל “הפניקס” ו”צלילים שלובים”. הופיע עם מבצעים היסטורים חשובים כגון סיגיסוולד קאוקן, אמנדין באייר, לארס אורליק מורטנסן ועוד. כסולן הוא מופיע על במות רבות בארץ, גרמניה, צרפת, איטליה וארצות הברית, ולוקח חלק בפרויקטים קאמריים שמעלים על נס את המוסיקה הישראלית. בשנים האחרונות יצירות ביצע והקליט יצירות רבות בביצוע בכורה, וכמה מהן אף הוקדשו לו.

פולק הוא בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים. זוכה מלגות הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה – ישראל. סיים תואר שני בבית הספר ג’וליארד בניו יורק בהדרכת היידי קסטלמן (ויולה) וסינטיה רוברטס (ויולה בארוק).

השתתף בכיתות אמן ופסטיבלים בינלאומיים רבים כגון קשת אילון (ישראל), תכנית פרלמן, תכנית חייפץ, פסטיבל אספן (ארה”ב), טאפלמוסיק בארוק (קנדה), אורורה (שוודיה).

חבר מייסד של “האקדמיה לדרמה ליטורגית” (ניו יורק) העוסקת בביצוע אותנטי של אורטוריות לא מוכרות מהמאות ה17 וה18. מקים ופעיל בפרוייקט “Silenced Voices” (אוניברסיטת ייל, ארה”ב) העוסק במחקר וביצוע של מוסיקה מאת מלחינים נשכחים מברית המועצות.

מנגן על ויולה של הבונה הצרפתי נ. לופו משנת 1800, מושאלת ע”י מר יהודה זיסאפל, וויולה בארוק מהאוסף של מירנה הרצוג.

קטעים להאזנה
Zecharia Plavin: "What He Said on the Mountain Slope" for Viola & Piano
29/4/2020
Tom Zylbersztein: Aliyah
20/7/2018
Rafael Mevorach: Duet for Violin & Viola
31/12/2018
Eli Korman: Duo for piano & viola
8/5/2019
Noam Zaguri: Visual Trio
1/11/2019
Zecharia Plavin: Poem in Gray
2/6/2022
Zecharia Plavin: Serenade in Dusk
2/6/2022